28 Mayıs 2015 Perşembe

İmamın Manken Kızı - Emine Şenlikoğlu

       Bu kitabı isminden dolayı merak ettim. Yazarın başka bir kitabını da okumadığım için Bahar Şenliği' ne dahil etmek istedim. Ancak bu kitabı bulmak gerçekten zor oldu :)

       Öncelikle ben kitaplarımı idefix internet sitesinden alıyorum. Çok daha uygun fiyata alıyorum ki bu benim işime geliyor 3 kitap alacağıma 4 kitap alıyorum mesela. Ancak burda bulamadım. Diğer internet sitelerine de kargoyla beraber bir ton para ödemek istemedim. Kütüphanede de bulamadım. D&R a gittim kalmamıştı. Bulamadım yani. Bende e-kitap olarak okumaya karar verdim. O yüzden maalesef bir kitap resmim yok :( Çok yakındım kitaba geçelim :)

(resim internetten alıntıdır.)


      Yazar : 1953 yılında dünyaya gelmiş. 1985 'den beri Mektup dergisinin genel yayın yönetmenliğini yürüten yazar çeşitli iller ve ülkelerde konferanslar vermiş. Eserlerinden bazıları ; Gençliğin İmanını Sorularla Çaldılar, Uzaktaki Çığlıklar, Ağlayan Köpek. Anlaşılacağı üzere islamî konularda kitaplar yazıyor. Kitapları seriler halinde basılmış. İmamın Manken Kızı kitabı 2. seriye aitmiş. "İnsanlığa Çağrı" Rumuzlu.

      Kitap: Adından da anlaşılacağı üzere daha rahat bir hayat isteyen, özenti, imamın kızı Fatma'nın Demet'e dönüşme hikayesini anlatıyor. Televizyondaki hayatın büyüsüne kapılıp, mahallerindeki Betüş Teyze'nin aklına uyup, manken olarak çalışır,sonunda da evden kaçar. Ancak küçükten beri dini inançla yetiştirilen Fatma ile mankenliğin gerektirdiklerini yapmaya çalışan Demet arasında kalır.

      Bence kitap ; Okuması keyifli bir kitaptı. Bana ekstra birşey öğretmedi. Dini anlamda bilmediğim birşey söylemedi yalnız bir konuda beni düşündürdü açıkçası. Bence bu da kitabı sevmemi sağladı bana kalırsa. Çünkü anlatım gerçekten çok basit ;  "- Bak annene vurursan elin taş olur. - Aaa elim taş oldu. Annemi dinlemeliydim. " tarzında. Anlatabildim mi bilmiyorum :) Bunun yanında konusu da bilmediğimiz daha önce işlenmemiş birşey değil. Bu açıdan sıradan bir kitap. Beni etkileyen kısımsa bana yeni bir bakış açısı getirdi.

       Şöyle ki birgün çocuğum hiç kabul etmeyeceğim, çok kötü birşey yapsa ; acaba benim onu her ne yaparsa yapsın bir şekilde affedeceğimi bilirse mi bu kötü yoldan dönüşü daha kolay olur yoksa ona çok kızıp, ceza vereceğimi bilirse mi? Daha açık şekilde kitaptan örnek vereyim daha açıklayıcı olur. Kitapta İmam Yakup kızının aslında konfeksiyon atolyesinde değilde mankenlik ajansında çalıştığını öğrenir. Ama kızına kızmamaktadır. Çünkü eğer böyle yaparsa onu tamamen kaybedeciğini düşünür ve birgün hatasından döneceğini düşünür. Ve hatasını anladığında dönmesinin kolay olması için kızmaması gerektiğini düşünür. Bu bana çok mantıklı geldi. Normalde olsa kızıp, onu hatasından döndürmek için ne kadar erken o kadar iyi deriz. Ama devam ettiği zaman onun kendi isteğiyle geri dönüşünü zorlaştırırız. Onun geri dönme cesaretini kırarız. Fikri olan ? Çocuk psikolojisiyle ayrıca bir ilgim olduğu için herşeyin doğrusunu öğrenmek isterim.

      Fazlaca uzun ve sıkıcı oldu sanırım :) Bana bir şeyler öğreten kitapları severim, başta sıkıcı olacağını düşünsemde totalde sevdim.

      Bahar Okuma Şenliği kapsamında 20. kategoride( Daha önce hiç kitabını okumadığım Türk kadın yazar ) okuduğum kitaptır. ( Sayfa sayısı 224 )

4 yorum:

  1. Şenlikoğlu kitapları da çok ilgimi çekiyor.Tanıtım için teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de adı dolayısıyla ilgimi çekmişti. İlk etapta diğer kitapları ilgimi çekmiyor ancak denk gelirsem okurum :) Rica ederim :)

      Sil
  2. Kitaplarini hiç okumadim nedense beni çeken birşey olmadı bu zamana kadar ancak birinden.baslanacaksa bununla.başlayabilirim bununla beraber bence bir evladı da engellemeden birakmak sonucu çok kotu seyleride getirebilir, zaman kötü tamamen sıkmak da ise yaramaz, o dnegeyi en ufakken ayarlamak lazım sonra dan hiçbir şekilde olmaz gibime geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru haklısın dengeyi iyi tutturmak gerekiyor

      Sil